Av Tina Brodal Publisert: 27. mai, 2020
Den største bransjesamlingen for nordamerikanske indieselskaper.
American Association Of Independent Music, A2IM, arrangerer årlig konferansen Indie Week. Et arrangement som samler indie-bransjen fra hele verden i New York City i juni, og hvor Music Norway de siste årene har hatt med seg en delegasjon fra Norge.
Behovet for bransjekompetanse og internasjonalt nettverk har ikke blitt mindre etter Covid-19-utbruddet så Indie Week opprettholdes og gjennomfører en digital versjon, Indie Week Virtual 2020
Les mer: Søknadsfristen 1. juni åpner for nye muligheter
Music Norway inviterer norsk musikkbransje til å søke om deltakelse i en norsk digital delegasjon på Indie Week 2020, 15.-18. juni 2020.
Erik Jansen fra Jansen Records er tidligere deltager på Indie Week:
–Indie Week har vært en av de beste arenaene for å finne nye og spennende samarbeidspartnere for oss som selskap og har ført til mye gode samarbeid. En av de beste stedene å være tilstede av musikkbransje seminarer etter vår mening, sier Jansen.
Andrew Baardsen i Luft Recordings har også tidligere vært med på Indie Week:
–A2IM 2019 var en kunnskapsrik opplevelse som putter i perspektiv hva, hvem, hvordan å lykkes som selvstendig selskap i verdens største marked. I en god grad setter de sammen et program som treffer den indie engasjerte bransjeaktøren.
Mye av karakteren i innholdet av program er likt by:Larm, TGE osv, men da med primært Amerikanere som deltakere…buckle your seatbelt! Det interessante for min del, som driver et mikro-selskap i tidlig fase fra Norge er å lære og observere kulturen, sjargongen og selvanalyse av hvor breial jeg kan (og må) være i ulike settinger. Yihaa! sier Baardsen.
Blant de mange internasjonale selskapene som tidligere har deltatt finner vi Domino, Subpop, 4AD, The Secretly Group, Spotify, The Orchard, VEVO, YouTube, 8Tracks, Bandcamp, Beggars Group, BMF Media, Google Play, Kobalt Label Services, MTV, NPR Music, PledgeMusic, Razor & Tie, Rdio, Shore Fire Media, SiriusXM Radio, Slacker, ingrooves og mange flere.
Programmet har innbefattet temaer som lisensiering, marketing, distribusjon og publishing på det nordamerikanske markedet så vel som individuelle b2b sessions med aktører innenfor marketing, digital omsetningsforvaltning og synch-lisensiering.
Music Norway inviterer norsk musikkbransje til å søke om deltakelse i en norsk digital delegasjon på Indie Week 2020.
Som deltaker vil du få:
Slik søker du:
Fyll ut søknadsskjema HER innen 8. juni.
NB! Kort frist! Begrenset med plasser.
For spørsmål knyttet til Indie Week, ta kontakt med helene@musicnorway.prod07.dekodes.no.
Kommentarer