Fra en tidligere utgave av Hokuo Musuc Fest.
Av Carl Kristian Johansen Publisert: 11. jan, 2021
Fra en tidligere utgave av Hokuo Musuc Fest.
Bli med på Hokuo Online Trade Mission 15. – 17. februar.
Japan er det nest største musikkmarkedet i verden, og høyst relevant for nordisk musikkbransje.
NOMEX, sammenslutningen av nordiske eksportkontorer, har siden 2013 arrangert Hokuo Music Fest Trade Mission i Tokyo. I 2021 vil dette foregå digitalt.
Les også: Veikart til Japan
Hokuo Trade mission
– setter nordisk musikkbransje i kontakt med sine japanske kolleger
– fasiliterer for nettverking mellom norden og japan
– gir kunnskap om eksportmulighetene og musikkmarkedet i Japan
Programmet vil bestå av presentasjoner av japansk musikkbransje som snakker om ulike deler av Japans musikkindustri som labler, publishing, PR, digital markedsføring og distribusjon.
Vi vil få presentasjoner fra bl.a. Avex (label), Onigiri media (News site + PR Agent), JVC Victor (label), Ubi’q (boutique ad agency/video production), NextTone (publisher + CMO) og JNCA (anime/vocaloid music creators association)
Foreløpig program:
– 12. februar: Nordisk sammenkomst, orientering om årets trademission (Music Finland)
– 15. – 17. februar: Presentasjon av ulike japanske selskap
– 17. februar: nettverking og wrap-up
Programmet vil foregå på dagtid. Deltagere vil få tilsendt et fullt program.
Les også: Våre øvrige saker om det japanske musikkmarkedet
Årets Trade Mission passer både for nybegynnere i det japanske markedet og selskap med tidligere erfaring. Nordiske selskap med nye utgivelser eller nye artister anbefales å søke. Det er åpent for søkere innen pop/rock, jazz og folkemusikk.
Det er begrenset med plass. Alle de nordiske landene har mulighet til å delta med inntil 8 representanter.
Søknadsfrist er fredag 22. januar. Søknadsskjema HER
Har du spørsmål ta kontakt med karoline@musicnorway.prod07.dekodes.no som er vår prosjektleder for Hokuo Trade Mission
Kommentarer